jak z rana odpalam samochod skacza mi obroty w przedziale od 200 do 1000; strasznie zuca silnikeiem i kopci mi bialo szary dymem jak sie nagrzeje dym znika ale jeszcze troche skacz obroty ale juz znacznie mniej,powiedzialbym nawet minimalnie powiedzicie o co moze chodzic co to moze byc
mam te same objawy czyli rzuca silnikiem ,kopci szarym dymem,szarpie podczas jazdy na niskich biegach ,faluje obrotami co mam robić i co może być przyczyną _________________ ARTUR
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
Ippkis85 napisał:
sluchaj nie wiem co to moze byc , nie mampojecia. Sorki ale nie pomoge.
skończyło się mechanikiem powiedział po długim zastanowieniu wtryskiwacz sterujący dał do reanimacji i zobaczymy czy będzie dobrze _________________ ARTUR
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
co do pstrykania to pstryka elektrozawór ten co wymieniłeś i tak powinno być co do kopcenia to na jaki kolor jak na niebieski to znaczy że przpala olej i pewnie uszczelniacze zaworów. Jak na biało to znaczy że woda dostaje sie do komory spalania prawdopodbnie uszczelka pod głowicą. Jak na czarno to prawdopodobnie świece żarowe kończą swój żywot albo któraś nie grzeje jak mam tak rano jak nie poczekam z podgrzaniem świec.
Wypadało by jeszcze czytać błędy na sterowniku kolo kolana kierowcy maż gniazdo diagnostyczne zwierasz pierwszy pin z 4 lub pierwszy z masą obojętnie przekręcasz stacyjkę i zliczasz mignięcia lampki od silnika długie to jest liczba dziesiętna krótkie miganie to jednostki dłuższa przerwa migania to odstęp miedzy kolejnymi liczbami błędów podaj mi numery to napisze ci co jest uszkodzone.
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
Słuchaj wiem że zaworek ma pstrykać równomiernie i tak jest po wymianie ale to coś innego tak jak równomierne stuki dalikatnie słyszalne w kabinie to tak jakby koło obracając się tarło o coś w jednym miejscu czyli takie stuki otarcia może inaczej ,ale wróćmy do sprawy kopci na szaro podczas jazdy czy rozgrzany czy nie przy przyspieszaniu potrafi szarpać delikatnie jeszczena postoju czy też w mieście na światłach potrafił sam przygazować do 3tyś po sekundzie wracał na normę mechanik się kontaktowałze mną wczoraj że sprawdzał wtryskiwacz sterujący naprawił go bo kulał minimalna poprawa wczoraj twierdził rano że chyba pompa padła po czym się wycofał wykluczył pompę bo ma moc samochód sprawdziłciśnienie powiedział że na pierwszym i czwartym wtrysku jest wyrażnie słabsze postanowił wymienić uszczelki na zaworacz tak powiedział czekam na telefon może to ta wembrana na turbo co pisałeś poprzednio doradz jak coś ci to mówi dzięki z góry proszę o jak najszybszą odpowiedz wiadomo o co chodzi. _________________ ARTUR
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
zmien mechanika na jakiegoś kto zna się na dieslach a awarie sam zdiagnozowałeś sobie turbo booster a że mondeo ma tą sama pompę to dzieją się takie same rzeczy podaje link jak sobie samemu naprawić.
zresztą te awaria w cari zdarza sie dość często tak jak ten nieszczęstny zaworek .
A co do obcierania takiego równomiernego to u mnie również jest tylko nie wiem od czego pewnie łożysko poszło mi na alternatorze lub pompa kończy żywot . Co do rozrządu to wymieniłem wszystke 3 rolki więc powinno byc ok
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
Dzięki dzisiaj dzwoni z kolejnym hitem uszczelnił zawory twierdzi ciśnienie wzrosło ale to jeszcze nie to stwierdził iż te zawory mogły się trochę upalić zamierza je szlifnąć czy to normalne nie wiem jak to on powiedział to napewno to 99% jak nie powiedzie mu się to zabieram auto trochę drogi mam do niego bo zabrał bym już dziś co o tym sądzisz wieżyć mu czy nie _________________ ARTUR
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
co do zaworów to bym się wstrzymał niech zdejmie przewód z tego boostera ten co idzie do kolektora i niech sprawdzi czy nie ma w nim paliwa jak jest to znaczy że puszcza paliwo a silnik zasysa go z powietrzem i przepala. Jak zdejmie a nie ma paliwa to niech zaślepi i niech sie nim przejedzie silnik powinien stać sie mułowaty i cieżko go będzie podciągnąc powyzej 2 tysięcy, jak nie będzie mułowaty to znaczy że trzpień w zaworze się zacioł i daje cały czas paliwo, powinna być znaczna w jeździe z podciśnieniem z kolektora lub nie.
Zawór ten ma za zadanie dać większą ilośc paliwa na pompę wtedy kiedy turbina daje więcej powietrza jak jest zaciety to daje ciągle tyle samo a jak przepuszcza to paliwo zasysane jest razem z powietrzem
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
mechanik dotarł zawory po czym zadzwonił do mnie mówiąc że to jeszcze nie to podejrzewa pęknięty pierscień czy to możliwe czy zawóboostera odpowiada za ciśnienie _________________ ARTUR
Re: ( Mitsubishi Carisma ) carisma 1.9 TD 99rok problem z obrotami
boster odpowiada tylko za zwiększenie ilości paliwa w czasie kiedy pracuje turbo i daje więcej powietrza i nic więcej.
jest to dość częsta awaria w carismie i volvo oraz w fordzie w silnikach gdzie jest ta pompa lukasa (awaria ta często zdarza się w polsce z powodu słabej jakosci paliwa).
Każdy mechanik który zna się na rzeczy zaczyna diagnoze od tego zaworu oraz zaworu korecji konta wtrysku bo to najczęściej się psuje
no i oczywiście diagnozy komputerowej (wiem że carisma ma prosty sterownik ale większość parametrów można odczytać )
Każdą naprawę elementów które są sterowane przez ecu zaczyna się od diagnozy tego ecu
Awaria tego elementu objawia się tak Cytat ze strony forum /mondeo Awaria boostera, czyli „regulatora sterowanego ciśnieniem doładowania”, to częsty problem naszych kochanych diesli… Pojawiające się zwiększone zużycie paliwa, odczuwalne spadki mocy, wzmożone kopcenie z wydechu czy momentalne i „nieposkramialne” wkręcanie się silnika na bardzo wysokie (wręcz krańcowe) obroty z towarzyszącą głośną pracą wtrysków i klekotem zaworów, mogą świadczyć, iż nadszedł czas na diagnozę i naprawę tego elementu…
Jezeli mechanik sprawdził ci ten zawór to dobrze że szuka dalej usterek ale jak ci nie sprawdził to ręce mi opadają.
Co do ciśnienia w cylindrach to jaki odchyły jest ciśnienia i czy znajduje się w normie co do pękniętego pierścienia zauważyłbyś to bo oleju by ci ubywało. A silnik by kopcił na charakterystyczny niebieski kolor tak jak w dawnej syrence.
Spytaj się mechanika czy sprawdził ci ten zawór ( to jest pięć minut roboty odpiąć wężyk i tyle) czy podpiął pod komputer (bo może czujnik temperatury padł i ecu myśli że jest zimny itp)jeżeli tego nie zrobił to z niego [cenzura] i tyle.
Po pierścieniach mechanik weźmie ci się za turbinę potem za pompę i tak dalej może cie kroić z kasy
jeszcze jedno mi przyszło do głowy czasami kopcenie jest spowodowane źle pracującym egr przy okazji może ci mechanik wyczyścić.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Mitsubishi Carisma ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.